Lunch och åska

Fruktansvärd, tryckande känsla i hela kroppen. Jag tror jag sprängs! Herregud, åskan tar kål på mig. Jag kan ju inte på något vis komma undan det heller.
Jag har känt av åskan hela dagen idag. Allmänt ont i huvudet och tryckande känsla i kroppen sedan imorse. Lättade en aning efter lunch när solen bröt igenom. Kom tillbaka värre än innan när regnet helt plötsligt öste ner alldeles nyligen. Förhoppningsvis släpper det lite nu när regnet avtagit.

Lunchade med mamma på Hagdals idag. Yammie! De har den underbaraste sommarbuffén - precis i min smak!

Hoppade lite i vattenpölarna på eftermiddagspromenaden nyss. Försöker att gå in nya skorna samt behålla barnasinnet. Kollega F. tittade lite snett...men det har ju fungerat tidigare.
Att plaska i vattenpölar är roligare än man kan tro. Jag minns fortfarande den något misslyckade utekvällen i Australien. Det hade ösregnat ett bra tag och när J. och jag var på väg hemåt fick jag ett infall. Hopp, hopp, hopp i vattenpölarna! Skorna blev sig aldrig lika igen (de blev jättesköna) och jag gick därifrån med ett leende på läpparna.

På tal om det läste jag något bra (?) i en gammal tidning imorse.

"You're never fully dressed without a smile on your lips."


Jäklar vilket åtagande, tänk att aldrig gå ut utan ett leende på läpparna!

Carin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0