Oj då

Imorse höll jag på att komma försent till jobbet... Jag skulle gå strax efter 08.30, men kom inte iväg förrän 08.45. Solen sken vilket gjorde det omöjligt att stressa. Förberedde mig på att för första gången ankomma fem minuter för sent men klockan verkade av någon anledning vara vänligt inställd. Hur märkligt det än låter tog det mig inte mer än tio minuter att gå. Och eftersom det inte kan bero på att jag gick snabbare än vanligt så måste anledningen helt enkelt vara att klockan gick något långsammare än den brukar.

Dagens outfit kvalificeras nog även som ytterst opassande för bankarbete. Svarta leggings och ett långt gult linne. Linnet är precis så långt att det inte kan klassas som klänning, men utan att visa någonting av rumpan.
Den är en protest mot att jag har långtråkigt på jobbet.

Bärplockningen igår var uppskattad av både mormor och mig. Inte bara blåbär, utan även både hallon och körsbär, blev resultatet av en och en halv timme i skogen. Mindre uppskattade var däremot myggen som nära på utlöste panik. Tack gode Gud kunde jag ändå sova inatt.

Lunch 12.15 med O. idag igen. Vi ska sitta ute och njuta av solen.

Carin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0