Charlie Murphy

Charlie Murphy (Eddie Murphy's bror) besökte TV4 Nyhetsmorgon imorse. Jag tyckte han pratade roligt. Men så är han ju stå-upp-komiker också. Jag har aldrig tidigare tyckt att amerikansk accent har varit speciellt rskojig men jag blev nästan full i skratt av att höra honom. I övrigt verkade han trevlig. Jag skulle gärna träffa honom i verkligeheten.

Jag undrar var den bästa platsen att plugga är. Antagligen är det Australien. Precis som jag hade tänkt. Men det är ju så fruktansvärt långt bort. Finns det någon plats i Europa med samma klimat och förutsättningar som Sydney?
Inte finns den i Sverige i alla fall. Det kan jag inte tro. Kan den finnas i Frankrike? Jag älskar ju Paris. Kanske även södra Frankrike är ett alternativ?

Jag hade planerat ett coktail-party för vännerna i helgen. Var tvungen att ställa in det på grund av mycket dålig närvaro. ALLA hade något annat inplanerat. Var är världen på väg? Förhoppningsvis tar Astrid, jag och Hanna oss ut på någon mindre festlighet ändå. Vad gör jag annars?

Just nu behöver jag någonting att se fram emot. Om jag bara kunde övertala mamma att åka med mig till Stockholm... Ta ledigt nästa fredag, åka upp till huvudstaden tidigt på morgonen, spendera dagen med diverse tidsfördriv på stan och kanske en trevlig middag och bio på kvällen. Det allra bästa vore om vi kunde låna morbror och mosters lägenhet, stanna över natt och ta en härlig, lång brunch på lördagen. Det vore allt något att se fram emot! Hoppas, hoppas.

Tänk att det äntligen är fredag. Veckan har känts närmast oändlig, med ett tungt dis över allting. Kanske kan det lätta under lördag och söndag.
Att ha ett långtråkigt jobb är bland det värsta som finns. Min hjärna är nästan patetiskt understimulerad.
Men nu skiner solen igen och flaggan utanför fönstret verkar ha torkat i vinden. När jag kommer hem ska jag gå en promenad medan mamma lagar pizza. Sedan ska hela familjen se på "The Stepford Wives", trots att jag redan har sett den två gånger. Mys!

Trevlig helg!

 Carin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0