Värme och Ingmar Bergman

Genom fönstret ser det faktiskt ut som om solen har lyckats värma upp staden en aning. Jag ska gå en promenad på rasten och ta reda på om det stämmer.

En kvicktänkt koppling mellan detta och förmiddagens inlägg leder till slutsatsen att jag är på ganska gott humör. Dagen har dessutom gått betydligt snabbare än vad jag hunnit vänja mig vid den senaste veckan. Äntligen har vi haft någonting att göra.

Dagens stora nyhet verkar vara att Ingmar Bergman gått ur tiden. På dn.se finns en lista över alla Bergmans filmer. Från "Hets" (1944) till "Saraband" (2003). Jag känner igen ett fåtal av titlarna, den enda jag faktiskt har sett är just "Hets". Vi såg den i skolan och jag vet att jag tyckte den var bra - till och med väldigt bra.
Jag önskar nu att jag visste mer om Sveriges mest framstående regissör.

Carin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0