10/10-2007: Magkatarr och brödbak

Okej, aj! Jag har magkatarr. Det gör sjukt ont. Jag led av samma åkomma för lite över ett år sedan men det kommer inte ens i närheten  av hur ont det gör den här gången. Antagligen var det så att jag fick en släng av den magsjuka som E. hade. Om det sedan var magsjukan i sig eller det ytterligare orosmomentet som utlöste magkatarren vet jag inte. Jag vet bara att det gör ont som fan.

Så jag är hemma från jobbet och försöker ta det riktigt lugnt. Inte stressa, inte presa mig själv det minsta. Inte göra någonting som jag verkligen inte känner för. Så just nu bakar jag bröd. Det är för mig, precis som matlagning, terapeutiskt. Äggklockan ringde precis och jag ska börja baka ut mina två limpor.
Men det gör så fruktansvärt ont i magen nu efter lunchen att jag inte vet om jag tar mig upp härifrån.
Tack och lov så kommer mamma hem snart. Ta hand om mig!

Nåja, degarna ropar! De behöver knådning. Får väl kravla mig de två metrarna från köksbordet till degbunkarna...

Kan någon rota fram en universalkur mot magkatarr från något dammigt skrymsle?


Carin

Kommentarer
Postat av: Christine

Men gumman då, gör det så ont? Största kramarna till dig min finaste vän! Du ger mig väldigt mycket glädje också! Tack för en mycket upplyftande/behövande kommentar!

2007-10-10 @ 14:12:47
URL: http://christines.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0