15/10-2007: Tillbaka på jobbet igen

Jag är tillbaka på jobbet och hoppas att magkatarren ska hålla sig i schack. Försöker att inte stressa eller oroa mig för saker och ting.

Det blev ingen lista efter förra inlägget. Jag orkade inte. Ville nog inte riktigt heller.. Det är ofta jag inte orkar med saker sådär. Det är inte bara att jag inte orkar/inte vill, utan jag kan bara inte samla ihop nog med energi för att göra vissa saker.

I lördags till exempel. Jag såg och läste i soffan och blev trött så jag tänkte att jag sover en liten stund innan jag måste göra mig i ordning inför Hannas 20-års fest. Jag sov i 40 minuter och var egentligen rätt pigg sedan. Men jag kunde verkligen inte förmå mig att kliva upp ur soffan. Det gick inte. Kroppen vägrede röra på sig. Jag ville bara inte inse att dagen var tvungen att fortsätta. Om jag bara låg kvar kanske inte tiden heller skulle gå och jag kanske inte skulle vara tvungen att göra mig i ordning inför kvällen. Och då såg jag ändå fram emot festen.

Inte lär jag orka blogga mer ikväll heller - för jag ska på salsa mellan 18 och 20. Det ska jag väl ändå orka. Även fast det känns lite tungt just nu.

Carin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0