16/10-2007: Maghumör

Vilken långsam dag. Men jag mår ganska bra idag. Eller gör jag det? Ibland är det svårt att avgöra säkert. Det mesta i mitt liv avgörs på sätt och vis av hur min mage känns. Är den mätt/hungrig/platt/uppsvälld? Det kan vara små förändringar som gör stor skillnad för humöret. Knäpp grej egentligen - att låta magen styra livet.
Men man ska ju gå på magkänslan har jag hört.

Jag mådde illa imorse när jag vaknade. Tur att det var morgonmöte så att jag kunde äta under det. Promenaden till jobbet hjälpte väl en aning.
Sedan fick jag alla udda fikatider och den tidiga lunchen. Jag KAN inte äta 11.30. Jag är inte hungrig då. Och även om jag är hungrig då så KAN jag inte äta så tidigt för det brukar jag inte göra.
Kom i alla fall ut på en promenad innan jag åt. Jag var hungrig när jag kom tillbaka men det var ändå lite petigt att få i mig maten.

Ikväll vill jag ut och springa. Jag hoppas jag orkar. Det värsta är ju att jag oftast så gärna vill saker att jag struntar i om jag orkar eller ej. Men jag har lite ont i huvudet så jag kan ju ta en längre promenad runt ån istället.

                        


Det är underbart vid vattnet den är tiden på året!

Carin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0