3/10-2007: Tråkigt på jobbet

Har förskräckligt tråkigt på jobbet. Snubblar på orden och är allmänt okoncentrerad...och trött.

Dessutom känner jag mig ganska ouppskattad. Insåg igår att det är orättvist. Att jag gör ett minst lika bra som alla andra. Om inte bättre. Och ändå får jag mindre betalt bara för att jag är yngre. För jag kan knappast tro att de andra klarar sig på den lilla lön jag får. Orättvist är vad det är! Och de säger att de så gärna vill ha kvar mig och berömmer mig för att jag lär mig snabbt. Vore de lite smarta kunde de åtminstone försöka erbjuda mig mer betalt. Inte för att jag skulle stanna för det. Pengar är det enda det här jobbet ger mig. Och, trots att jag behöver dem för framtida bruk, är pengar inte allt.

Bittert, ja.

Sprang och köpte en banan på rasten. Det kändes lite tungt i benen - och jag som hade tänkt ge mig ut på en tur senare i eftermiddag... Hoppas benen hunnit komma igång till dess. Men jag vill inte träna inomhus idag. Det gäller att utnyttja det vackra vädret!

Carin


Kommentarer
Postat av: se och ge åsikter

HTTP://TWEEGO.BLOGG.SE
ja! det var det :D hahah tack du!

2007-10-03 @ 17:53:12
URL: http://tweego.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0