14/9-2007

Fredag ännu en gång. Tack för det, och jag måste säga att slutet av arbetsveckan har gått bättre än väntat. Fredagar är alltid lite annorlunda än vanliga vardagar. Alla är gladare och trevligare, vilket är lite märkligt... Jag måste säga att jag snarare brukar vara tröttare än vanligt när hela veckan nästan har gått.
Och jag är trött även denna fredag. Men jag är åtminstone lite glad. Ganska mycket har hängt över mig länge och är nu äntligen avklarat - eller avklarat tills vidare...

1. Jag har varit uppe i Stockholm och träffat J. på GoStudy. Han har varit i Australien och lämnat min ansökan på ICMS.
2. Jag har bokat klipptid (till både mig och syrran).
3. Jag har åtminstone hört av mig till mina vänner som jag har lovat att träffa.
4. Jag har pratat med chefen och framfört mina önskemål - d.v.s. jobba 80% här på banken när jag får vikariatet förlängt. Hoppas, hoppas, hoppas!
5. Jag har varit på intervju på Scandic om jobb i restaurangen. Ska dit och "provjobba" imorgon! Thank God, så letade de efter någon som kunde jobba frukost varannan helg = precis det jag vill göra = äntligen någonting som faller på plats.

Jag har dessutom skaffat mig ett nytt tidsfördriv på jobbet - knyta vänskapsband! Alltså inte bli bundis med nya människor, utan mer bokstavligt talat KNYTA vänskaps(arm-, vrist-, hals-...)BAND. Sådär som man gjorde när man var liten. Jag har pysslat så himla mycket i mina dagar. Klippt, klistrat, vikt, sytt och knåpat. Lite barnsligt, I know. Men det får tiden att gå och det är kreativt som tusan. Hjärnan får äntligen någonting att jobba med!
Än så länge har jag gjort två rosa varianter. De blev ganska fula men det ska jag jobba vidare på. Och rosa råkade vara den enda färgen jag hade hemma. Well whatever, så länge jag har något att uppehålla tankarna med så är jag nöjd.

Det är mörkt ute och känns redan som kväll. Fredagkvällar är hemmakvällar och idag vankas det hemmagjord pizza. Jag ska ha pastrami på, och paprika och majs och ruccola. Kanske lite fetaost på toppen istället för vanlig ost?
Efter jobbet ska mamma och jag gå och simma i Simhallen. Sköönt! Det är ett riktigt bra sätt att slappna av på. Jag var där i onsdags också.

Undrar nu vad helgen har att erbjuda mer än jobb på lördag? Hoppas på något trevligt!

Helg! Helg!

Carin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0