Höstdag

Vilken underbar höstdag, inte sant?! Löven är både röda och gula och solen värmer riktigt gott. Jag satt ute den sista kvarten av min lunch och bara njöt av att få lite sol på mig. Precis vad min kropp behöver.

Idag fick jag veta att det minsann inte blir någon deltid här på banken ändå. Jag kan väl inte påstå att det kom som någon chock, även fast chefen hela tiden har låtit väldigt positiv. Samordnaren i växeln har däremot nämnt att de inte kan avvara någon på heltid. De vill ha mig kvar, men det funkar liksom inte. Jag vill ha ut mer av mitt liv just nu.

Jaha, då ska jag bara hitta ett nytt jobb då. Jag har ju varannan helg på Scandic och jag misstänker att jag kan få mer. Får jag inte tag på något annat inom den närmaste tiden så kan jag alltid satsa på det.
Bara jag kommer härifrån.

Jag trodde faktiskt aldrig att jag skulle säga något sådant om ett jobb. Det är inte likt mig att vara så missnöjd med någonting - överhuvudtaget faktiskt. Men på grund av att jag sitter och missnöjer mig här så blir jag typ värsta bitter över andra saker också. Jag vet att man inte ska tänka att "bara det och det händer så ordnar mitt liv upp sig..." men det är just så det känns. Bara jag fick ett jobb jag trivs med och där jag får träffa människor och inte vara kedjad vid en dator så skulle så mycket annat lösa sig också.

Till slut skulle jag vilja meddela att det är inte alls konstigt att man så sällan träffar på en trevlig växeltelefonist. Tänk att tvingas sitta och säga samma sak år ut och år in, kanske för att man inte har någon möjlighet att byta jobb. Att det dessutom är ungefär tre gånger så svårt att förmedla en trevlig attityd genom en telefonlur än det är i verkliga livet gör väl inte saken mera biff...så att säga...

Jag längtar till den dag jag säger tack för mig och går härifrån till ett jobb jag faktiskt kan se fram emot.

Carin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0