Min kropp kräver solsken

Var är solen? Jag behöver den. Min kropp strejkar om den inte får tillräckligt med solsken. Jag funderar på att börja ta AD-droppar som jag gjorde när jag var liten. Extra tillskott av A- och D-vitamin alltså. Jag undrar om det har någon betydelse för synen? Det ska jag ta reda på.

Aha!

Från http://www.wikipedia.org/:

A-vitamin (eller Retinol) -
Det har betydelse för
ögats funktion och mörkerseendet.

Följder av brist:
Nattblindhet, överkänslighet mot
ljus, ögonkatarr, oren hy och inflammationer i huden. Mjäll och kliande hårbotten. Sköra och skrovliga naglar. Ökad mottaglighet för infektioner.

Vid kronisk brist förtjockas och skadas hornhinnan så att en bestående blindhet kan bli följden. Detta är ytterst ovanligt i Sverige men i u-länder är det den klart vanligaste orsaken till förvärvad blindhet.

Där ser man. Jag ska ringa sjukvårdsupplysningen. Eller de kanske kan svara på apoteket?

Imorgon ser jag fram emot att klippa mig. Det är verkligen mer än på tiden! Jag vågar knappt avslöja det men...det var mer än 6 månader sedan jag klippte mig sist! Närmare bestämt i Manly, på min födelsedag den 13 mars.
Inte undra på att jag längtar, va?
Jag ska satsa på att fräscha upp den frisyr jag har nu. En enkel, hel klippning, men den måste vara snyggt gjord!



That's what I'm doning tomorrow!

Carin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0