11/2 - 2008: Ny ansiktsvård

Jag mår dåligt idag. Så jag tänkte pigga upp mig själv med att tänka på bra produkter.

Jag har just vågat mig på att byta ut min gamla ansiktsrutin mot en ny, mer komplett. Det där med ansiktet är känsligt. Särskilt mitt ansikte, det är superkänsligt. Så fort jag använder något som är för skarpt reagerar det med en massa läbbiga finnar. Och vem tycker om finnar? Inte jag.

Tidigare har jag betsällt produkter med Aloe Vera. Jättebra, I love Aloe Vera, men jobbigt, jobbigt att beställa. Och eftersom jag gillar att alla Cliniques grejer är allergitestade och 100% parfymfria så valde jag att ge deras ansiktsvård en chans.

Och det fungerar!

Min rya regim ser ut så här:

1. Comforting Cream Cleanser - oslagbart mjuk och len.
2. Dramatically Different Moisturizing Lotion - ser till att jag får all fukt jag någonsin kan behöva.
3. Superdefense Triple Action Moisturizer - innehåller antioxidanter som skyddar mot allt vad för tidigt åldrande heter.
4. All About Eyes Rich - skön ögoncrème mot tråkigheter som mörka ringar och påsar under ögonen.

Och vid dagar med särskilda behov så lägger jag till:
5. Turnaround 15-minute facial - 15 minuters avkopplande ansiktsbehandling.
6. Clarifying Lotion 2 - egentligen lite för skarpt ansiktsvatten för min känsliga hy, men ibland behöver man extra uppfräschning.
7. Oftast ger jag också läpparna lite extra gnugg med någon form av skönt lipbalm.

         

Nu är jag nyfiken på vad NI använder för ansiktsrutin?

Carin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0