17/2-2008: Åt h***vete med magkatarr och ångest över att inte räcka till

Jaha, då var den här igen. Ångesten över att inte räcka till. Den brukar komma smygande men idag slog den till med full kraft.
Igår kväll fick jag extremt, fruktansvärt, jätteont i magen. Jag som skulle se på Melodifestivalen med H. och hennes barnvaktsbarn. Dagen hade varit bra på alla sätt och jag kände mig riktigt frisk. Men vem trodde att det skulle få hålla i sig? Bah...jag kanske gjorde det...men det var ju mer än dumt gjort av mig...det borde jag väl ha lärt mig...

Nej, dumma dumma tankar! Det är jättebra att jag får känna mig frisk ibland. Jag är ju inte sjuk egentligen. Det är bara nåt jävla missförstånd. Snart kanske det visar sig att det inte var meningen att jag skulle få "Elefant-skrället" på halsen, utan någon helt annan. Och så får jag tillbaka 4½ år av mitt liv + 2 extra år som kompensation. Vore inte det bra?! 
Hehe, jo visst vore det bra. Men så dum är jag nog ändå inte. Jag är mer än trött på att ha "Elefanten" som livskamrat, men att jag dessutom skulle få 2 års kompensation för besväret när jag blir av med "den" är nog att hoppas på för mycket.

Well, magen har varit ett helvete även idag. Och mamma gör det inte bättre genom att ta på sig allt och leka martyr. Jag älskar min mamma, men hon har en förmåga att vara dum i huvudet ibland.

Men pappa och jag tog en promenad och pratade sakligt om problemet. Han och jag är lika på den punkten. Vi gillar att se logiskt på saker och ting och vi ger oss inte förrän vi hittat en lösning som är realistisk.

Så nu har jag åtminstone ett par nya idéer att prova. Så länge tänker jag ägna mina tankar åt viktigare saker än "elefanter" och ångest. Mode och make up-nyheter till exempel. För kl 19 ikväll är det ELLE-galan på Kanal 5 och imorgon bitti har vi besök från Lancôme på jobbet. Undrar om inte det kan pigga upp?!

Carin

Kommentarer
Postat av: christine

mamma vill bara väl tror jag. Men det är skönt att ha någon som ser mer konkret på problem också.. Jag hejjar på dig Carin!! Kram hela vägen från Uppsala!

2008-02-17 @ 21:20:42
Postat av: Anonym

lilla vännen då.. du har mitt fulla stöd vet du. jag vet hur det är att inte räcka till. jag räcker aldrig till, inte ens när jag sover. :D nu har jag en ny blogg, titta gärna in där. men nu ska jag sova. krya på dig nu! snart är det vår också =) puss gullan!

2008-02-20 @ 00:12:27
URL: http://enhanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0