3 saker som får mig att må bra

Ja, nu har jag insett det. Det är 3 saker som krävs för att jag ska må bra i mig själv. Det här gäller alltså kategorin "mat", vilket innebär att viktiga ting som kärlek, familj och vänner inte hamnar på listan. Även om kärlek, familj och vänner kanske också är viktiga ting när det gäller mat...?

Topp-3-listan:

1.
Alltid vatten till maten, alla mål. Får jag inte i mig tillräckligt med vätska säger kroppen ifrån med huvudvärk.
2. Fullkornsbröd. Bra för både mage och blodsocker. Det värsta jag vet är när blodsockret åker berg-och-dalbana.
3. Att äta alla måltider vid matbordet. Den punkten är ny. Jag är proffs på att äta framför TV:n, men från och med nu hör det till fredag/lördag-kvällar. Resterande måltider intas antingen i köket eller i "matsalen". Punkt slut.

Sedan räcker det med regler för min del. Kanske en till då. Efterrätt äts på helgerna, och då ska jag faktiskt äta efterrätt också. Fredagar och lördagar är efterrättsdagar. Oftast blir det nog glass med frukt eller bär. Gott!

 Carin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0